Het startnummer

Vandaag lag er een mooie envelop van de Tilburg Ten Miles in de brievenbus. Daarin zat het heilige startnummer van het evenement, en de nog meer heilige chip die de tijdwaarneming doet. Zoals altijd is het startnummer ook weer voer voor veel bijgeloof, en gaat het gepaard met een bepaald verwachtingspatroon. Hogere nummers worden immers geacht om betere prestaties te laten zien.

Misschien dat ik daarom zo massaal aangemoedigd werd vorig jaar, toen ik met nummer 2331 liep. Althans, ik mag graag denken dat al die mensen aan de kant voor mij stonden te juichen en te klappen. Met zo’n nummer kun je jezelf lekker in de underdog-rol manoeuvreren. Als je daarmee als 704e eindigt, dan doe je het boven verwachting goed.

Hoe anders is dat dit jaar, nu ik nummer 416 heb. Een plek bij de eerste 500 moet nu het streefdoel worden, om niet compleet door de mand te vallen. En, zoals ik iemand laatst heb horen zeggen, wanneer je denkt dat je het kunt, dan pas kun je het echt waarmaken. Oprotten met dat eeuwige indekken. “Ik weet niet of we de 1 uur en 40 minuten wel halen.. laten we maar in het laatste vak starten.. ” Wat een fucking mietje ben je dan. Dat was ik vorig jaar.

Dit jaar gaan we knallen.

2 thoughts on “Het startnummer

Geef een reactie

