In de stad Amsterdam..

Op het moment van schrijven is het tien voor elf ’s avonds, en is het reisgezelschap aangekomen in de hoofdstad. Daar zullen zij een korte nacht vertoeven bij een vriend van Roger, waarna om 06:15 uur de grote trek naar het Oosten ingezet wordt. Het is nu al genieten.

Waarom? Nou, mijn bus in Goirle kwam dus gewoon niet. Daarna kwam er uiteindelijk wel een bus, dus ik stapte vol goede moed en met mijn grote onhandige koffer in, waarna de buschauffeur mij begroette met de woorden: “Deze gaat naar de garage hè..” Ik lachte, en dacht dat hij een grapje maakte. Het was echter menens. De bus van 18:43 was nooit gearriveerd. Op naar plan B.

Plan B zorgde ervoor dat ik zelfs nog eerder dan onze dikkop op het station van Tilburg was, en dus in alle rust even kon uitbuiken van mijn toch wel heel erg snel naar binnen gewerkte eten (in slechts vijf minuten, voor mij nogal een record). Toen Roger eindelijk ook gearriveerd was, konden we aan de treinreis beginnen.

Die voerde langs de bekende stations, Den Bosch, Utrecht, en nadat ik even weg was gedommeld, waren we sneller dan gedacht in Amsterdam.

Eenmaal aangekomen bij de overnachtingsplek in de hoofdstad, was de gastheer benieuwd naar het Russische volk dat de twee heren gingen ontmoeten. Na een foto-impressie gezien te hebben, kwam Roger tot de ontdekking dat men zeer provocerende teksten over hem aan het verspreiden was, in de inheemse taal. Dit tot groot plezier van de andere twee aanwezigen. Ik zal geen verdere details uit de doeken doen, maar het had iets te maken met het kado dat ik voor hem wilde aanschaffen. Insiders weten nu waar ik op doel!

De komende twee nachten slapen we in het Russische Olympisch dorp van de Zomerspelen in Moskou uit 1980. Dertig jaar oude gebouwen zien er nu zo uit als op deze link. Schitterend! De sfeer ademt je tegemoet.

Morgenochtend begint de reis al vroeg. Nog maar één nachtje slapen!

Москва, здесь мы приходим  (Moskou, here we come)

One thought on “In de stad Amsterdam..

Geef een reactie

